Jaren geleden werd ik geraakt door een tv-commercial van verzekeraar AMEV. In de commercial zaten 3 verschillende scènes die het thema ‘Durf te leven’ onderstreepten. Het filmpje bracht mooi in beeld dat je je eigen pad moet gaan, niet bang hoeft te zijn je eigen keuzes te maken en dat je vooral jezelf moet durven zijn. Bij zo’n verzekeringsmaatschappij wilde ik wel klant zijn. En het mooie was, dat was ik ook.

Een tijd geleden ging ik op zoek naar de commercial om te zien of dat beeld nog steeds zo sterk was. Ik ontdekte dat het een commercial uit 1997 was, nota bene het jaar waarin ik trouwde. Ik vond het altijd een mooie commercial vanwege de boodschap en het pakkende nummer ‘I got life’ van Nina Simone, maar onbewust was ik misschien wel vooral getroffen door de scène waarin 2 vrouwen elkaar zoenen.

In 2000 fuseerde AMEV met de ASR groep. Al mijn bank- en verzekeringszaken had ik bij AMEV/Fortis, en na de fusie dus bij ASR. In 2011 ging ik voor Ditzo werken, een label van ASR. Toen Ditzo in 2013 als zelfstandig BV ophield en ook juridisch onderdeel van ASR werd, was ik niet alleen klant bij AMEV/ASR, maar ook nog eens in dienst van ASR. In 2009 ben ik gescheiden en deed ik wat AMEV me jaren eerder al duidelijk probeerde te maken: ik durfde mezelf te zijn. En vandaag vaart Ditzo mee in de Canal Parade. De cirkel is rond.

 

Written by Christel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *